سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جم جمه
انسان خود رأی به خطا و غلط درافتد . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   یوسف نکوئی  

 

نوشته شده توسط:   یوسف نکوئی  

دوشنبه 86 اسفند 20  8:41 عصر
سید عباس موسوی نمایند ه موفق دوره های گذشته ایذه وباغملک  درکنار علی نظرممبینی درمیداود وباغملک از آقای ممبینی حمایت کرد ودر سخنانی گفت :رد صلاحیت که سهل است حتی اگر بدنم راتکه تکه کنند باز پشتیبان ولایت فقیه خواهم بود ا ز حاکمیت جمهوری اسلامی دفاع خواهم کرد وبه مردم وفادار خواهم بود .
 

نوشته شده توسط:   یوسف نکوئی  

وباز انتخابی دیگر

وباز انتخابی دیگر جهشی بزرگ رابرای ایران اسلامی رقم می زند.

ایذه – باغملک – دهدز -  صیدون – قلعه تل – میداود وسوسن همه می آیند ؛باحضورسبزخود انتخابی موثر سرنوشتی غرورآفرین  رابرای شهرو دیار ومیهن عزیزمان به ارمغان خواهند آورد .

اری این حضور همه جانبه اقشار مردم بزرگوار ایران اسلامی است که به این دموکراسی صحه می گذارد .پس همه باهرسلیقه ای دراین انتخاب مهم نقشی داشته باشیم چراکه حضور ما دروهله اول  احترامی به نظر ودیدگاه خودمان است .پس وعده ما 24اسفند 86

باهردیگاه وسلیقه .


 

نوشته شده توسط:   یوسف نکوئی  

باپایان یافتن اعلام نتایج تایید شدگان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی ونزدیک شدن به روزهای میانی انتحابات مجلس هشتم رفته رفته آرایش جدیدی درکاندیداهای  حوزه  ایذه وباغملک بوجود آمده است .

حضور گرو ههای متمایل به دوم خرداد واصلاح طلبان وآحاد مختلف این دوشهر درکنار کاندیدای اصلح ومردمی جناب آقای  ممبینی می تواند نسیم خوش پیروزی تفکرات نوین رابه ارمغان آورد .آری  جوانان ایل غیور بختیاری خود راملزم به این می دانند که شخصی را نه برای منافع شخصی وگروهی خود بلکه برای  وطن عزیزمان ایران وآرمانهای بلند آن انتخاب می کنند .شخصی که بارهااز آزمونهای بزرگ سربلند بیرون آمده است .


 

نوشته شده توسط:   یوسف نکوئی  

درانتخابات هشتم مجلس درشهرهای استان خوزستان شور وحال دیگری وجوددارد.کاندیداهای مطرح وکاریزمایی دراین رقابت شرکت نموده اند که خود آینده امیدبخشی رابرای توسعه وآبادانی برای استان خوزستان واعتلای کشورعزیزمان به ارمغان می آورد.کاندیداهای مطرحی درشهرهای ایذه وباغملک امیدیه وماهشهر شرکت نموده اند .دراین شهرها درحوزه انتخابیه ایذه وباغملک که همیشه حضوربالای خودرا درانتخابات مختلف به اثبات رسانیده اند کاندیدای مطرحی همچون آقای علی نظرممبینی باتوجه به سابقه فرهنگی واجتماعی واشتهاری که درمنطقه بختیاری دارند ازاقبال بیشتری برخوردار می باشد وطیفهای وسیعی ازمردم این شهرها باایشان پیمان همکاری وپشتیبانی بسته اند   .

همچنین درشهرهای امیدیه وماهشهر آقای دکترشمس اله بهمئی استاد دانشگاه ومعاونت دانشگاه پیام نورمنطقه خوزستان که دارای سوابق درخشان مدیریتی درشهرهای مختلف استان خوزستان داشته است سهم بسزایی درپیشبرد دانش وفرهنگ مردم خوزستان بعهده داشته است

ازاستقبال اقشارمختلف مردم علی الخصوص نسل فرهیخته وروشنفکر شهرهای امیدیه ماهشهر سربندروهندیجان برخوردار است وشانس پیروزی ایشان باتوجه به وجهه شخصیتی خاص ایشان بسیار بالا می باشد اینجانب به اتفاق جمعی ازدوستان برای این دو بزرگوار آرزوی پیروزی دراین رقابت راداریم وانشااله همه ما در24اسفند پای صندوقها رای خواهیم رفت وهرآنچه ارصندوقها بیرون آید مبارک است ومابه این دموکراسی تمکین خواهیم کرد به امید حضور سبز


 

نوشته شده توسط:   یوسف نکوئی  

شنبه 86 دی 15  7:56 عصر
 

درباره خاستگاه بختیاری ها، بطور کلی دو نظریه وجود دارد. جمعی از پژوهشگران و مردم شناسان آنان را ایرانی الاصل می دانند. زبان و برخی از عادات و رسوم، برهان اصلی آن دسته را تشکیل می دهد. از آن جمله " لوریمر " یکی از مستشرقین دربارهً زبان و لهجه بختـیاریها به پژوهش پرداختـه است. براساس مشخصات جسمی و روحی و عادات، آنها را ایرانی الاصل می داند و معـتـقـد است که پناهگاه کوهـستانی آنها، از حملهً اعراب مصونشان داشته است. ایرج افشار نیز چـنیـین نـتـیجه ای گرفته و افزوده است : " لباس زنان بخـتـیاری شباهت زیادی به لباس زنان زرتـشـتی دورهً ساسانی دارد و زبان بخـتـیاریان به زبان پهلوی زمان ساسانـیان نزدیک است  و  از واژه های عمومی ترکی و عربی  بهره نمی گیرند. "

او در جای دیگر آورده است که بخـتـیاریان از نـژاد پارس هـستـند که در سده های ششم و هـفـتم قبل از میلاد با ایلامیان درآمیخـته و نـژاد واحدی را بوجود آوردند. منشی سفارت روس، بارون دوبد که در زمان محـمد شاه به بخـتـیاری سفر کرده است نیز براساس زبانـشان بر این باور است که آنها ساکنان اصلی این خاک هـستـند. وی آنها را " قوم لر " دانسته که همراه با لک ها و کردها، سه شعـبه اصلی نـژاد زند را تـشکیل می دهـند. به علت ایرانی الاصل بودن بخـتـیاریها، این قـبـیله بخـشی از کتاب قوم لر آقای امان اللهی را تـشکیل داده است. 

دسته ای دیگر بخـتـیاریها را غـیر ایرانی دانـسته اند.  مورخان یونانی، بخـتـیاریها را یـونانی الاصل که همراه با اسکندر مقدونی به ایران آمده اند دانسته و نوشته اند، چون ایرانـیان به آنان می گفـتـند شما پـیروز نـشدید، بلکه بخت شما را یاری کرد، به همین خاطر به بخـتـیاری معـروف شدند.

نـیکزاد، نویـسندهً محلی بخـتـیاری نـیز پس از ذکر روایات مخـتـلف نـتـیـجه می گیرد که : 

" روی هم رفته از تمام این نوشته هاو آثار و اسناد تاریخی استـنـباط می شود که بخـتـیاریان از ایرانـیان اصیل و با اکراد و الوار از ریشه و نژاد و زبانشان نـیـز همان پهلوی است ". 

 

بختیاریها در فتح تهران (آغاز نهضت مشروطه)


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
دوشنبه 103 اردیبهشت 10
امروز:   22 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
جم جمه
یوسف نکوئی
جم جمه (زمزم) نام چشمه ایست که رود لاکم از آن سر جشمه می گیرد و مرز بین سرحدات ایل بختیاری و ایل بهمئی است و در لاکم مناظر چشم نوازی را بوجود آورده است
لوگوی خودم
جم جمه
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com